Recenze - Do vody

Autorka: Paula Hawkins
Originální název: Into the water
Žánr: Thriller, Detektivka
Vydáno: 2017, nakladatelství Ikar
Počet stran: 416
Edice: Světový bestseller

Anotace: Vyhýbejte se tichým vodám, nikdy nevíte, co se skrývá pod hladinou...V říční tůni se najde tělo svobodné matky - a to právě na místě, kde byla téhož léta objevena mrtvola mladého děvčete. V historii malého městečka Beckford to sice nejsou první ženy, jejichž osud se na onom místě uzavřel, jsou to však právě ony dvě, jejichž smrt rozčeří nejen hladinu řeky, ale i poklidné životy zdejších obyvatel. A z temných vod začínají najednou na světlo dne vyplouvat neméně temná, dlouho zamlčovaná tajemství.

Výsledek obrázku pro do vody

O autorce: Paula Hawkins je britská spisovatelka, která vystudovala prestižní univerzitu v Oxfordu. Poté nastoupila do práce jako novinářka pro The Times. Později pracovala pro řadu nakladatelství na volné noze. Její prvotina Dívka ve vlaku se stala obrovskou senzací. Kniha byla později i zfilmována.

Děj knihy: Celý příběh se odehrává v malém městečku Beckford, kde se každý zná s každým. Příběh knihy nám vypráví hned několik postav ze svého pohledu. Což je ze začátku poměrně matoucí, ale nakonec se zvládáte orientovat. Nejhlavnější vypravěčkou je Jules Abbotová, která se vrací do Beckfordu kvůli smrti své sestry Nel, která se utopila v tůni kousek od svého domu. Sestry spolu neměly zrovna vřelé vztahy, a proto je Jules ze začátku podezřelá ve smrti své sestry. Další vypravěčkou knihy je nevybouřená puberťačka Lena, dcera Nel, která se se smrtí své matky vyrovnává poněkud jednoduše.

Celý příběh je zamotaný do klubíčka, které se jeví, že se nikdy nerozmotá. Během příběhu náhlédneme i do hlav vyšetřovatelů smrti a dalších občanů Beckfordu. Na povrch vyplouvají skutečnosti, které nehrají některým aktérům zrovna do karet. Časté flashbacky jsou občas poměrně matoucí. Celý děj se táhne poněkud nezáživně a konec knihy není zrovna strhující. Vraha Nel sice odhalíme, ale ne v nějakém strhujícím závěru.

Můj názor na knihu: Na knize mě uchvátila v první řadě velmi poutavá obálka knihy a hlavně to, že jméno Paula Hawkins je po vydání Dívky ve vlaku v širokém povědomí okolí. Dívka ve vlaku se mi líbila o něco víc než Do vody. Abych pravdu řekla, byla pro mě kniha spíše zklamáním. U thrilleru bych čekala větší napětí, větší temnotu...což se zde nedostavilo. Vadil mi i větší počet postav, ale s tím bych se nakonec vyrovnala. Nálepku světový bestseller si knížka vysloužila spíše díky jménu autorky než díky ději, za který bych tuhle knihu moc neoceňovala. Za mě je knížka taková průměrná detektivka, kterou si už asi nikdy nepřečtu. Každopádně si myslím, že některé lidi mohla knížka i nadchnout. Kdybych měla hodnotit hvězdičkami dala bych 3***. Dvě za dějovou linku a jednu za krásný přebal knihy, který jsem už zmiňovala.

Pokud jste už tuto knížku četli, zajímá mě váš názor nebo i porovnání právě s Dívkou ve vlaku.